sâmbătă, 4 septembrie 2010

Amintirea unor rânduri - fragment

Plouă mărunt. Atât de mărunt încât o enervează. Ar fi vrut să audă picăturile în geam ademenind-o să iasă afară. Dar nu! Ploua mocănește.
- La naiba, suntem în august, spune şi înfige mâna în pelerina de ploaie. Are chef să se plimbe pe malul râului împinsă de amintirea unor rânduri. Când mergem la pescuit mi-e greu cu trezitul. Mă dau jos din pat după ce aud cum trântești ușa de la intrare. E felul tău de a-mi spune că ai plecat! Îmi trag hainele pe mine în timp ce cobor în fugă poteca. Mă împiedic și cad. Te aud cum râzi pe înfundate fără să întorci capul.
- Ești rău, îți strig și încerc să-mi trag cizmele de cauciuc în picioarele umezite de rouă. Așteaptă-mă!
Nu te oprești. Micșorezi pasul, mă lași să te ajung din urmă. Fac pe îmbufnata.
- Hai, zi … sunt frumoasă?
Se uită lung. Blugi rupți în dreptul genunchilor, iar peste tricoul mulat o camaşă de-a lui. Întoarsă pe dos! O cizmă în mână și una în piciorul stâng. Părul, rebel. Ochii mari, negri, jucăuși. Zâmbește. Cum pot să–i plac? Nici pe fața nu m-am spălat!
- Mă mai gândesc până ajungem la râu. De data asta nu stai lângă mine. Sperii peștii cu cântecul tău.
Așa-mi spune de fiecare dată, dar tot lângă el mă așez după ce-mi dau somnul jos cu apa din râu.
- Ai văzut? Era un peşte mare… îmi zise ca să spargă tacerea.
- Cât? Arată-mi!
- Uite atât și își deschide brațele. Cam cât încapi tu!
Știu ce vrea, dar îmi place să-l tachinez.
- Păcat ca l-ai scăpat!

5 comentarii:

  1. Imi place Ioana. E destul de antrenant. :) Sfarsitul mi-a placut cel mai mult. Cred ca acolo a fost punctul culminant.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu adevarat un fragment bun. Propozitiile scurte, putin repezi fac lectura mai dinamica.
    Ai grija la timpul verbelor, ai vreo 2 locuri in care trebuie corectat, te las sa le descoperi.
    Pastreaza, de cate ori poti prezentul, e mai atractic.
    Felicitari.

    Doru

    RăspundețiȘtergere
  3. Estera,
    iti multumesc de trecere si apreciere!Este un fragment care-si asteapta continuarea.
    Doru,
    cu ochiul tău critic,m-ai prins!OK!Am facut corecturile...la mine in text!

    ioana

    RăspundețiȘtergere
  4. Bravo Ioana...e super textul, continua tot asa

    RăspundețiȘtergere
  5. Gaby,
    mersi de trecere!Dar in primul rand iti multumesc pentru incurajare!

    ioana

    RăspundețiȘtergere