duminică, 14 aprilie 2013


Am primit zilele trecute un mail de la Bianca, colega noastră.

Saluuut,
Ce mai faaaci? Nu ne-am mai auzit de mult! Voiam sa iti spun ca pe aici, cartea a avut ceva succes, cel putin prietenii mei o adora, si colegii/ profesorii la fel. Din pacate nu am avut cum sa fac o lansare la Valcea. Acum ma gandesc serios sa-mi scot si eu o carte. Am inceput sa scriu mai mult, nu numai proza scurta, ba chiar am facut un mic proiect de zece pagini, o sa iti trimit sa citesti cand o sa te mai eliberezi cu scoala, si normal, daca o sa vrei. Tu cum mai esti? Ce mai e nou?
Sper ca nu te-am deranjat cu mail-ul, dar chiar am vrut sa mai stiu de tine. Mi-a parut foarte bine sa te cunosc, si in fond, tu m-ai ajutat mult cu carticica.
Seara placuta iti doresc! :)
 
          Răspund aici Biancăi pentru ca toţi să ne bucurăm de laudele primite pentru munca noastră.
Niciodată nu deranjezi. Nici unul dintre voi nu mă deranjează.
Plăcut mesajul tău. Ar fi bune câteva cuvinte, scrise de tine cu impresiile colegilor chiar a unor profesori, dacăpoti ajunge la ei. Orice scrii, dacă crezi că te pot ajuta, trimite. E valabil pentru toţi. Am avut ceva probleme, au trecut.
Dacă aveţi semnale pozitive despre carte şi autorii ei, dacă au existat aprecieri în rândul prietenilor sau cunoştinţelor voastre, bucuros am vrea să le împărtăşim.
           Despre numărul de volume, îmi pare rău şi mie că sunt puţine. Iniţial mi s-au promis între 150 şi 200 exemplare. Am primit 105. Împreunăcu Oana Bănuţă, singura prezentă alături de mine, drept este şi că a fost foarte prost fixată lansarea la lansare, dar nu am putut schimba data, a depins de alţii, am hotărât ca fiecare săprimească 6 exemplare, noi fiind 11 autori, plus desenatoarea, deci 12. Daca mai rămân după împărţirea pe la diverse reviste, mai trimit. Am trimis câte un exemplar şi celor care ne-au jurizat textele în cadrul concursurilor noastre, respectiv, Maria Dobrescu, Cornel Atanasiu, George Luca Dumitru, Emil Iliescu. Mai trebuie trimis d-nei Ina Cârlan. Am dăruit şi în cadrul lansării.
          Au ajutat la selecţia cărţii Emanuel Pope şi Maria Frandos. Lui Emanuel Pope, care ne-a ajutat să scoatem cartea şi căruia îi mulţumim pentru tot sprijinul acordat, pentru înţelegerea şi răbdarea manifestată faţă de tinerii ucenici, aş fi vrut să îi trimitem un exemplar cu semnăturile noastre, ca pe un dar din partea noastră. Nici această dorinţă nu am reuşit să o duc la capăt, mi-au luat-o alţii înainte. D-nei Maria Frandos încă nu am trimis, sper însă săprimesc adresa dânsei din New-York şi să expediez cât de curând un exemplar.
          Câteva impresii.
"Poate e cam mult să-mi dau cu părerea despre coperţişi cărţi, dar despre această carte îmi vine să vorbesc. Mi-a dat un bine când am luat-o în mâna prima oară. Văzusem filmuleţul şi o percepusem ca ceva întunecat, schematic şi nepotrivit. Am privit-o, strălucea, compactă, unitară, coperţi-file. Am deschis-o. Şi înăuntru strălucea, font, spaţiere, dimensiuni de file, cum mi-aş dori şi eu. Parcă rupsesem o pâine proaspată în mâini şi-i priveam miezul afânat şi cald."
"Interviurile aduc mai mult din ei, ca oameni. Pentru mine a fost un plus faţă de reţeta clasică de antologie, care e prea sobră. Faţa de alte antologii care parca par un cimitir de vechituri, la tine a iesit o grădină."
"Antologia ta vine si cu starea de tinerete, de idealuri, cu energia vârstei. Am luat cartea ca pe o idee buna, un bonus adus schemelor literare. Chiar dacă se găseşte rar un superlativ de talent şi meşteşug, ansamblul aduce un superlativ de stare, cartea e un buchet divers colorat, înmiresmat, proaspăt. E bine pusă pe hârtie şi ajută trecerea din sufletele lor către cel care citeşte."
"Cartea: pe măsura lecturii descopăr forţele autorilor. Am văzut textele la postare. Acum le văd altfel, poate lucreazăansamblul, interviul, prezentările, desenele, selecţia.
Ce-mi place? Multe, Cinema, şi Maria Fărâma, Iuliana şi alţii, cred că se aduna 20 de texte pe care le parcurg cu inima curată. Cu admiraţie, cu respect. Proaspeţi, inspiraţi şi avântaţi."
          Mulţumită d-nei Dobrescu va apare, dacă nu a apărut deja, o mică prezentare a antologiei în câteva reviste. Este vorba de "Atitudini" de la Ploieşti, revista "Helis" de la Slobozia, iar in revista "Nouă" va apare in numărul din luna iunie.
Doru Emanuel.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu